انواع خطاهای کارا درایو
در ادامه خطاهای این درایو را بررسی می نماییم.
خطای Er-01 یا خطای اضافه بار
اگر جریان درایو به مدت 1 دقیقه بیشتر از 150 درصد جریان نامی باشد، خروجی اینورتر قطع می شود. علت این خطا میتواند یکی از موارد زیر باشد:
موتور با بار زیاد و سرعت کم به مدت کار کرده است.
تغییرات ناگهانی در بار رخ داده و بار افزایش یافته است.
بار بیش از حد نامی زیاد است.
توان موتور بزرگتر از توان نامی اینورتر است.
پارامتر A-10 چک شود. ( مقدار آن زیاد است)
خطای Er-02 یا خطای اتصال کوتاه
این خطا نشان دهنده این است که جریان درایو بیش از اندازه است. علت این خطا یکی از موارد زیر است:
سیم های ارتباطی موتور اتصال دارد.
سیم پیچی موتور اتصال دارد.
موتور قفل شده است.
ار بیش از اندازه سنگین است.
رد قدرت نیاز به تعمیر دارد.
خطای Er-03 یا خطای کاهش ولتاژ 1
اگر ولتاژ اینورتر کمتر از 180 ولت باشد، اینورتر خروجی خود را قطع می نماید زیرا گشتاور کاهش یافته و گرمای موتور افزایش می یابد. دلایل نمایش این خطا به شرح زیر است:
ولتاژ ورودی کاهش یافته یا یکی از فاز ها از دست رفته است.
ترمینال های ورودی دچار مشکل شده است.
برق ورودی قطع و وصل شده است.
بار موتور افزایش یافته است.
خطای Er-04 یا خطای تغییر پارامتر
این هنگام تغییر برخی از پارامترها رخ می دهد و نشان دهنده بودن اینورتر در حالت فعال است.
خطای Er-05 یا خطای افزایش ولتاژ 1
اگر ولتاژ اینورتر بیشتر از 410 ولت باشد اینورتر خروجی خود را قطع می نماید. علت نمایش این خطا به شرح زیر است:
ولتاژ ورودی افزایش یافته است.
زمان شتاب کاهشی بیش از اندازه کم است.
مقاومت ترمز متصل نشده است و یا در اتصال ان خطایی وجود دارد.
مقدار اهمی مقاومت ترمز بیش از مقدار استاندارد است.
کنترل دور اینورتر ایرانی کارا درایو
خطای Er-06 یا خطای اضافه جریان
این خطا به معنی این است که جریان اینورتر بیش از 180 درصد مقدار نامی آن شده است و علت ان به شرح زیر است:
تغییرات ناگهانی در بار رخ داده و بار افزایش یافته است.
بار بیش از حد نامی زیاد است.
توان موتور بیشتر از توان نامی اینورتر است.
موتور قفل شده است.
پارامتر A-10 چک شود. (مقدار ان زیاد است)
خطای Er-07 یا خطای ذخیره پارامتر
این خطا نشان دهنده این است که خطایی در داده های حافظه flash وجود دارد و اینورتر نیاز به تعمیر دارد.
خطای Er-08 یا خطای کاهش ولتاژ 2
این خطا نشان دهنده افت ولتاژ حین راه اندازی است و دلایل بروز این خطا به شرح زیر است:
زمان شتاب راه اندازی بیش از اندازه کم است.
ولتاژ ورودی کاهش یافته یا یکی از فازها از دست رفته است.
ترمینال های ورودی دچار مشکل شده است.
برق ورودی قطع و وصل شده است.
خطای Er-09 یا خطای افزایش ولتاژ 2
این خطا نشان دهنده افزایش ولتاژ حین کاهش سرعت بوده و دلایل بروز این خطا یکی از دلایل زیر است:
زمان شتاب کاهشی بیش از اندازه کم است.
ولتاژ ورودی افزایش یافته است.
مقاومت ترمز متصل نشده و یا در اتصال ان خطایی وجود دارد.
مقدار اهمی مقاومت ترمز بیش از مقدار استاندارد است.
خطای Er-10 یا خطای اضافه بار 2
این خطا نشان دهنده خطای اضافه بار حین راه اندازی است وعلت بروز این خطا:
بار بیش از حد نامی زیاد است.
توان موتور بزرگتر از توان نامی اینورتر است.
پارامتر A-10 و A-00 چک شود. ( مقدار ان زیاد است )
خطای Er-12 یا خطای دمای هیتسینک
اگر دمای هیتسینک بیش از اندازه باشد ، درایو خروجی خود را قطع می کند. علت بروز این خطا به شرح زیر است:
هواکش صنعتی خنک کاری خراب شده است.
خنک کاری داخل تابلو به صورت صحیح انجام نمی شود.
درایو به مدت طولانی با بار زیاد کار کرده است.
خطای Er-13 یا خطای فیدبک کنتاکتور اصلی ( Enable )
اگر پس از ارسال دستور فعال به کنتاکتور اصلی توسط درایو فیدبک enable فعال نشود درایو فالت می دهد. هنگام مشاهده این خطا اقدامات زیر را انجام دهید:
سیم کشی کنتاکتور چک شود.
صحت کارکرد کنتاکتور چک شود.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2710/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%88
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15