نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گیربکس RAN چیست؟
گیربکس RAN نوعی گیربکس صنعتی به شمار می رود که می تواند جهت انتقال قدرت را 90 درجه تغییر دهد که به همین خاطر به گیربکس 90 درجه نیز مشهور است. دلیل نام گذاری آن نیز به همین خاطر است، در واقع RAN کوتاه شده عبارت Right Angle به معنای زاویه قائمه است. این گیربکس ها با نسبت تبدیل های پایین مثل 1:1 ، 1:2 ، 1:3 تولید می گردند و پرکاربرد ترین آنها نسبت تبدیل 1:1 است. همچنین به توجه به خاصیت تغییر جهت انتقال قدرت به کاربر این امکان را می دهد که در کمترین فضای اشغال شده، تغییر جهت ورودی و خروجی گیربکس را داشته باشد. گیربکس RAN به لحاظ ظاهری و در نگاه اول بسیار شبیه به گیربکس حلزونی است ولی با بررسی ساختار داخلی آن تفاوت های آن با گیربکس حلزونی آشکار می شود.

گیربکس حلزونی رن

محصولات پیشنهادی: قیمت گیربکس RAN با نسبت 1 به 1
کاربرد گیربکس RAN
مهمترین کاربرد این مدل از گیربکس ها در ماشین سازی ها است. این مدل از گیربکس ها وظیفه انتقال نیروی الکتروموتور با تغییر راستا به تجهیز را دارند. این نوع گیربکس با توجه به ویژگی هایی که در ادامه به آن می پردازیم، به عنوان کاهنده و افزاینده سرعت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در نسبت های متفاوت وجود دارد. فن ها، توربین ها و کولینگ تاور ها از موارد پراستفاده گیربکس RAN است. علاوه بر این در مصارف کشاورزی برای انتقال قدرت و گشتاور تولید شده توسط گاردان تراکتور و تغییر جهت 90 درجه آن برای استفاده تجهیزات کشاورزی از گیربکس RAN استفاده فراوانی می شود. روش تولید رول فرمینگ برای شکل دهی به نوار ورق های فلزی یکی از صنایعی است که در آن از گیربکس رن RAN برای تغییر جهت گشتاور و همچنین سری سازی تجهیزات انتقال قدرت می توان استفاده نمود.

ویژگی ها و مزایای گیربکس RAN
راندمان بالا (بیش از 95%)
نحوه قرارگیری شافت ورودی و خروجی
تعمیر و نگهداری آسان
راندمان بالا (بیش از 95%)
انتقال قدرت در گیربکس RAN با استفاده از دنده های جناغی و پینیون انجام می گیرد. این در حالی است که یک گیربکس حلزونی مشابه از چرخ دنده و ماردون استفاده می کند. همین امر باعث می شود که میزان اتلاف انرژی و استهلاک برای چرخ دنده ها در گیربکس RAN کمتر باشد و در نتیجه بازدهی بسیار بالاتری نسبت به یک گیربکس حلزونی داشته باشد.

برشی از گیربکس RAN

بمحصولات پیشنهادی: خرید اینترنتی گیربکس سهند دور
نحوه قرارگیری شافت ورودی و خروجی
شافت ورودی و شافت خروجی گیربکس RAN به صورت متعامد در پوسته گیربکس قرار گرفته اند و باعث می شود قدرت با 90 درجه تغییر در جهت، انتقال پیدا کند. یکی از ویژگی های بسیار کاربردی این نوع گیربکس این است که به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی می توان ورودی و خروجی را باهم جابجا نمود. به این ترتیب می توان از همان گیربکس به عنوان کاهنده یا افزاینده سرعت بهره برد. همچنین می توان در مواردی که نیاز به سری سازی در خروجی وجود دارد، تعداد خروجی گیربکس را افزایش داد. به این معنا که با یک محرک به صورت هم زمان می توان چند دستگاه را راه اندازی نمود.

تعمیر و نگهداری آسان
گیربکس RAN با توجه به ساختاری که دارد (استفاده از دنده های جناغی یا اسپیرال) تا حد مناسبی می تواند بار همراه با نوسان یا شک را تحمل کند و با توجه به همین خاصیت شوک پذیر بودن و ضربه پذیر بودن نت آسانی دارد. از دیگر ویژگی های این نوع گیربکس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نصب آسان
دقت موقعیت دهی بالا
کم صدا بودن
هر محصولی با وجود ویژگی های خوب و مزایای خاص خود، ممکن است دارای معایبی نیز باشد. در مورد گیربکس RAN نیز باید توجه داشت که برای دورهای بالاتر از RPM 1600 ممکن است صدا یا ویبره به وجود بیاید که ناشی از عدم امکان سنگ زنی دنده است.

تعویض چرخ دنده گیربکس RAN
این مدل از گیربکس ها نسبت به گیربکس های معمولی که دارای چرخ دنده صاف هستند، نویز کمتری ایجاد می کنند. برای تعویض چرخ دنده گیربکس RAN نیاز است که هر دو چرخ دنده همزمان عوض شوند زیرا سازندگان این مدل از گیربکس ها چرخ دنده های هر مدل را به صورت دوتایی و متناسب با تلورانس های مربوطه می سازند.

قانون دست راست و چپ در گیربکس RAN
گیربکس های RAN راست
گیربکس های RAN راست دست گیربکس هایی هستند که قسمت نیمه بیرونی دندانه آن ها با راستای صفحه محوری در جهت ساعتگرد در یک راستا باشد. از دید یک ناظر بیرونی، نقطه میانی دندانه در واقع صفحه جلویی گیربکس است.

گیربکس های RAN چپ
گیربکس های RAN چپ دست گیربکس هایی هستند که قسمت نیمه بیرونی دندانه آن ها با راستای صفحه محوری در جهت پاد ساعتگرد در یک راستا باشد. از دید یک ناظر بیرونی، نقطه میانی دندانه در واقع صفحه جلویی گیربکس است.

قانون دست راست گیربکس

توجه کنید که چرخ دنده پینیون همواره با قوانین دست مخالف حرکت می کنند. این موضوع شامل زمانی است که چرخ دنده ها داخلی باشند. قوانین مربوط به دست راست و چپ به صورت مشابه بر روی انواع چرخ دنده های دیگر مانند چرخ دنده هیپویید و چرخ دنده دندانه مورب کاربرد دارند.

چرخ دنده های هیپویید
چرخ دنده های هیپویید یکی از انواع چرخ دنده های مورب پیچشی هستند که محور چرخ دنده های آن یکدیگر را قطع نمی کند. شکل گیربکس های هیپویید به صورت هایپربولیک است در حالی که شکل گیربکس های RAN معمولی به صورت مخروطی است. در چرخ دنده هیپویید، پینیون خارج از محور بر روی چرخ اصلی قرار داده شده است تا هم قطر بیشتری داشته باشد و هم سطح تماسی بالاتر را در بر بگیرد. در طراحی چرخ دنده های مخروطی پینیون و صفحه در مقابل یکدیگر قرار گرفته و زاویه پیچش پینیون معمولا بیشتر از چرخ دنده است. پینیون هیپویید از لحاظ قطری بزرگتر از پینیون مورب است.

کلیک کنید

 

چرخ دنده های هیپویید شامل چند قسمت کشویی است که می توانند در بین چرخ دنده های پیچی و صاف قرار بگیرند. برای گیربکس های هیپویید روغن چرخ دنده خاصی نیاز است زیرا در حرکت های مختلف و تحت فشار بالا، این گیربکس نیاز به روغنکاری خاصی دارد. گیربکس های هیپویید دارای کاربری های مختلفی از جمله انتقال قدرت می باشند. این مدل از این گیربکس ها در کاربرد انتقال قدرت بازدهی بالاتری نسبت به گیربکس های ورم (worm) دارند. گیربکس های هیپویید دارای قدرت بیشتری در کنترل بار وارد بر چند دندانه به طور همزمان هستند. اگرچه چرخ دنده های مورب تنها یک بار بر روی دندانه را می توانند کنترل کنند. سطح تماس بالای گیربکس های هیپویید با روغنکاری مناسب می تواند کاملا بی صدا و با نویز پایین انجام شود.

چرخدنده گیربکس

زاویه پیچش
زاویه پیچش در چرخ دنده های مورب، به زاویه بین دنبال دندانه و المان مخروطی گفته می شود و نشان دهنده پیچش در دندانه مارپیچ است. در مواردی زاویه پیچش نشان دهنده زاویه پیچش متوسط در چرخ دنده ها است.

زاویه پیچش متوسط یک طراحی خاص برای زاویه پیچش در فاصله مخروطی میانگین در چرخ دنده مورب است.
زاویه پیچش بیرونی زاویه پیچشی است که چرخ دنده مورب در فاصله مخروطی بیرونی ایجاد می کند.
زاویه پیچش درونی زاویه پیچشی است که چرخ دنده مورب در فاصله مخروطی درونی ایجاد می کند.
مقایسه چرخ دنده های مورب پیچشی و هیپویید
چرخ دنده های هیپویید دارای عملکردی قدرتمند تر و آرام تر نسبت به چرخ دنده های مورب پیچشی هستند. چرخ دنده های هیپویید قابلیت استفاده در نسبت های کاهشی بالاتر را دارند اگر چه این مدل از چرخ دنده ها دارای عملکرد کشویی در طول دندانه هستند که بازدهی مکانیکی را کاهش می دهد. اتلاف انرژی در این چرخ دنده ها به صورت گرمای تولید شده بین صفحات چرخ دنده و سیال روغنکاری است. در طراحی اتومبیل ها چرخ دنده های هیپویید در قسمت عقبی خودرو مورد استفاده قرار می گرفت که در اتومبیل های امروزی بیشتر گرایش به سمت چرخ دندنه های مورب پیچشی است زیرا این مدل از چرخ دنده ها دارای بازدهی حرکتی بالاتری هستند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

نصب یک فن بین کانالی به عنوان یکی از راه‌حل‌های موثر در بهبود تداوم جریان هوا و خنک‌کنندگی در فضاهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است. این فن‌ها به طور گسترده در سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های خنک‌کننده و حتی در محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله، نحوه نصب یک فن بین کانالی را بررسی خواهیم کرد.

 

فن-بین-کانالی

 

فن بین کانالی چیست؟
فن بین کانالی یک نوع فن خنک‌کننده است که به منظور افزایش جریان هوا و بهبود تداوم آن در سیستم‌های تهویه مطبوع و خنک‌کننده استفاده می‌شود. این نوع فن با نصب درون یک سیستم کانال یا لوله‌های هوا، به بهبود جریان هوا در اطراف آن کمک می‌کند.

معمولاً فن بین کانالی دارای پره‌هایی با طراحی خاص است که جریان هوا را به صورت بهینه به سمت خود هدایت می‌کند. این فن‌ها معمولاً در سیستم‌های تهویه مطبوع به منظور افزایش توزیع هوا در فضاهای بزرگ یا جلوگیری از تجمع گرمای هوا در نقاط خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فن بین کانالی می‌تواند در انواع مختلفی از سیستم‌ها و فضاها استفاده شود، از جمله سیستم‌های تهویه مطبوع ساختمان‌ها، سیستم‌های خنک‌کننده صنعتی و حتی در سیستم‌های خودروها. استفاده از این نوع فن بهبود قابل توجهی در عملکرد سیستم‌های حرارتی و تهویه دارد و به بهبود خنک‌کنندگی و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.

 

نحوه نصب فن بین کانالی

گام‌های لازم برای نصب فن
گام 1: بررسی نیازها و مکان مناسب

قبل از هر چیز، نیازمندی‌ها و مکان مناسب برای نصب فن باید شناسایی شود. ابعاد فضا، نیاز به جریان هوا و توان فن معین شده باید مورد ارزیابی قرار گیرند. همچنین، مکان نصب فن بر اساس بهترین جریان هوا و کارایی بالاتر باید انتخاب گردد.

گام 2: تهیه وسایل و ابزار مورد نیاز

پس از شناسایی نیازمندی‌ها، باید وسایل و ابزار لازم برای نصب فن را تهیه کرد. این شامل فن، کانال‌ها، پیچ و مهره و دستگاه‌های اندازه‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید استانداردهای لقی بلبرینگ
گام 3: نصب کانال‌ها

کانال‌ها برای جلب هوا به فن و هدایت آن به مکان مورد نظر استفاده می‌شوند. این کانال‌ها باید به گونه‌ای نصب شوند که جریان هوا بهینه شده و هوا به سمت فن هدایت شود.

گام 4: نصب فن

پس از نصب کانال‌ها، فن باید به دقت در مکان مناسب نصب شود. اتصال دقیق کانال به فن و استفاده از پیچ و مهره‌های مناسب برای ایجاد اتصال محکم ضروری است.

گام 5: اتصال برق و تست

در مرحله آخر، اتصال برق به فن بررسی شده و عملکرد آن تست می‌شود. اطمینان از اینکه فن به درستی کار می‌کند و جریان هوا به دلخواه تنظیم شده است، حائز اهمیت است.

گام 6: بهینه‌سازی جریان هوا

پس از تست اولیه، ممکن است نیاز باشد جریان هوا را بهبود بخشید. این می‌تواند با تنظیم زاویه پنل‌های فن یا تغییر جهت کانال‌ها صورت گیرد. هدف این مرحله بهینه‌سازی جریان هوا به گونه‌ای است که بهترین انتقال حرارت و خنکایش را فراهم کند.

گام 7: راه‌اندازی نهایی

پس از انجام تمام مراحل نصب و بهینه‌سازی، مرحله نهایی به راه‌اندازی نهایی می‌پردازد. در این مرحله، فن به صورت کامل به کار خود رسیده و تمامی پارامترها بهینه‌سازی شده‌اند. اگر هر گونه مشکل یا نقصی وجود داشته باشد، باید فوراً تعمیر یا تنظیمات لازم اعمال شود.

گام 8: نگهداری و پیشگیری از مشکلات

پس از نصب و راه‌اندازی نهایی، باید برنامه‌ای برای نگهداری و پیشگیری از مشکلات تدوین شود. این شامل تعویض منظم فیلترها، بررسی وضعیت فن و کانال‌ها و انجام تعمیرات جزئی در صورت لزوم می‌شود. با داشتن یک برنامه نگهداری مداوم، می‌توان از کارکرد بهتر و عمر طولانی‌تر تجهیزات اطمینان حاصل کرد.

بیشتر بخوانید چگونه تسمه و پولی مناسب انتخاب کنیم؟

 

نحوه نصب فن بین کانالی به چه شکل است؟

 

نکات پایانی
1. حتماً قبل از هر گونه نصب و تغییر در سیستم‌های تهویه و خنک‌کننده، نقاط قوانین و استانداردهای محلی و ملی را رعایت کنید.

2. در صورت عدم اطمینان از نحوه نصب یا انجام تغییرات، به کمک یک تخصص‌مند مراجعه کنید.

3. مداومت و نظارت بر عملکرد سیستم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا مشکلات به سرعت شناسایی و رفع شوند.

نصب یک فن بین کانالی از تأثیر مستقیم بر کیفیت جریان هوا و عملکرد سیستم‌های خنک‌کننده برخوردار است. با رعایت نکات فنی و ایمنی، می‌توان به بهبود کارایی و بهره‌وری این سیستم‌ها دست یافت.

به یاد داشته باشید که هر تغییر در سیستم‌های تهویه باید با دقت و با رعایت اصول فنی انجام شود تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

 مرجع مطالب

 

توجه به نکات ایمنی
1. هنگام نصب و تست، اطمینان حاصل کنید که تمام وسایل الکتریکی به درستی و بدون خطر نصب شده باشند.

2. در صورت نیاز به تعمیرات یا سرویس، به تعمیرکاران متخصص مراجعه کنید.

3. مطمئن شوید که نصب فن و کانال‌ها با استانداردهای ایمنی مرتبط هماهنگ است.

نصب یک فن بین کانالی نه تنها به بهبود جریان هوا کمک می‌کند بلکه می‌تواند در صرفه‌جویی انرژی و افزایش کارایی سیستم‌های خنک‌کننده نیز موثر باشد. با دقت به نکات فنی و ایمنی، این فرآیند قابل اجراست و می‌تواند به بهبود کلان سیستم‌های تهویه مطبوع و خنک‌کننده در انواع محیط‌ها کمک کند.

 

نتیجه‌گیری
نصب فن بین کانالی نیازمند بررسی دقیق نیازمندی‌ها و اجرای مراحل مرتبط است. با دنبال کردن گام‌های مطرح شده و اطمینان از صحیح بودن نصب، می‌توان به بهبود تداوم جریان هوا و بهبود خنک‌کنندگی در محیط‌های مختلف دست یافت.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

جرثقیل‌های سقفی، یکی از انواع جرثقیل‌های ثابت بوده و برای جابه‌جایی بار در انبارها، سوله‌ها و محیط‌های بسته و عموماً مسقف کارگاهی به کار می‌روند. جرثقیل‌های سقفی در دو نوع تک پل و دو پل تولید می‌شوند؛ پل‌های جرثقیل بر روی دو ریل افقی موازی که در امتداد طولی دیوارهای سوله یا انبار و در ارتفاع مناسبی نصب شده‌اند، حرکت کرده و امکان جابه‌جایی بار را در محورهای طولی و عرضی فراهم می‌کنند.

برای حرکت سازه جرثقیل روی ریل‌های طولی، باید از موتور و گیربکس صنعتی مناسبی برای راهبرهای دو طرف آن استفاده شود. راهبر جرثقیل همچنین با نام‌های کلگی یا کالسکه جرثقیل سقفی نیز شناخته می‌شود. موتور و گیربکس راهبر جرثقیل سقفی نقش بسیار مهمی در انتقال مطمئن نیرو به چرخ‌های کلگی و به‌طورکلی امنیت جرثقیل دارند. به همین علت در این مقاله به بررسی انواع گیربکس راهبر جرثقیل سقفی پرداخته و در انتهای مقاله جدولی برای انتخاب موتور و گیربکس مناسب در اختیار شما قرار داده‌ایم؛ اما پیش از آن، بهتر است با اجزای مختلف کلگی جرثقیل سقفی بیشتر آشنا شویم.

اجزای کلگی جرثقیل سقفی
اجزای کلگی جرثقیل سقفی تک پل و دو پل

اجزای کلگی جرثقیل سقفی تک پل و دو پل

پیشرانه فعال واحد محرک شامل چرخ، موتور و گیربکس جرثقیل سقفی
محل اتصال تیرآهن پل و راهبر جرثقیل سقفی
اسکلت بدنه کالسکه انتهایی جرثقیل سقفی
پیشرانه غیرفعال واحد محرک (چرخ بیکار)
اجزای پیشرانه کلگی جرثقیل

اجزای پیشرانه جرثقیل سقفی

چرخ بیکار
چرخ پیشرانه فعال
شفت اتصال‌دهنده موتور گیربکس کالسکه جرثقیل سقفی و چرخ
گیربکس راهبر جرثقیل سقفی
الکتروموتور
انتخاب گیربکس راهبر جرثقیل
انتخاب موتور و گیربکس راهبر جرثقیل سقفی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله:

نوع جرثقیل: جرثقیل‌های سقفی به دو نوع تک پل و دو پل تقسیم می‌شوند. از جرثقیل‌های سقفی تک پل برای محیط‌های کوچک‌تر و بارهای کمتر استفاده می‌شود؛ اما جرثقیل‌های دو پل در محیط‌هایی که طول بیشتری دارند و نیاز به جابه‌جایی بارهای سنگین‌تری باشد، استفاده می‌شود.
ظرفیت جرثقیل: منظور از ظرفیت جرثقیل سقفی، میزان بار قابل‌جابه‌جایی با آن است. ظرفیت جرثقیل‌های سقفی در حالت عادی بین 1 تا 10 است. برای بارهای بیشتر از 10 تن معمولاً از انواع خاص‌تر جرثقیل‌های سقفی استفاده می‌شود.
نوع گیربکس: باتوجه‌به ظرفیت جرثقیل می‌توانید از انواع گیربکس حلزونی، هلیکال آویز یا بول هلیکال برای راهبر جرثقیل سقفی استفاده کنید. مهم‌ترین نکته در انتخاب موتور و گیربکس راهبر جرثقیل این است که دور خروجی هر دو طرف یکسان باشد تا تعادل جرثقیل حفظ شود.
دور خروجی گیربکس: سرعت خروجی مطلوب برای گیربکس راهبر جرثقیل سقفی بین 30 تا 40 دور بر دقیقه است. از آن جایی که سرعت حرکت دو راهبر باید یکسان باشد، پیشنهاد می‌کنیم از موتور و گیربکس یکسان برای راهبرها استفاده شود. همچنین بهتر است هر دو موتور گیربکس به‌وسیله اینورترهای مجزایی راه‌اندازی شوند تا کنترل دور خروجی آن‌ها بادقت بالاتری انجام گیرد.
ابعاد گیربکس: در مواردی که فضا محدود است و حرکت عرضی جرثقیل باید در بیشترین حد ممکن انجام شود، بهتر است از گیربکس‌های هلیکال آویز برای راهبر جرثقیل استفاده شود که فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند و راندمان بالایی دارند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محاسبات انتخاب موتور و گیربکس، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای انتخاب گیربکس صنعتی را مطالعه فرمایید.

جدول انتخاب موتور گیربکس جرثقیل سقفی
در جدول‌های زیر بر اساس نوع جرثقیل و ظرفیت بار آن، توان موتور و نوع گیربکس مناسب برای راهبر جرثقیل را به شما پیشنهاد داده‌ایم.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

شیر سرد کن چیست؟
محصولات لبنی از دیرباز جایگاه ویژه ای در سبد غذایی انسان داشته است. به همین خاطر توجه به کیفیت این محصول غذایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. دمای شیر خام دوشیده شده از دام در حدود 35 درجه سانتی گراد می باشد که شرایط مناسبی برای رشد باکتری ها است. فرآوری شیر خام در کارخانجات شیر و صنایع غذایی که از شیر استفاده می کنند، انجام می شود. فاصله زمانی موجود تا رسیدن به مرحله فرآوری شیر و مساله دمایی شیر خام، نیاز به سرد کردن شیر خام را آشکار می سازد.

ضرورت استفاده از شیر سرد کن
شیر سرد کن تجهیزی است که به منظور کاهش دمای شیر خام و همچنین هم زدن آن برای جلوگیری از فاسد شدن، طراحی و تولید می گردد. شیر سرد کن با ظرفیت های مختلف از حدود 200 لیتر تا چند تن قابل سفارش می باشد. شیر سرد کن یکی از دستگاه های ضروری است که دامداری ها و دامپروری ها باید به آن مجهز باشند. شیر سرد کن با پایین آوردن دمای شیر خام مانع از رشد باکتری های فعال موجود در شیر خام می شود. دستگاه شیر سرد کن می تواند به سیستم همزن نیز مجهز باشد، با هم زدن شیر و عدم سکون آن، از تغییر رنگ و فساد شیر خام می توان جلوگیری نمود.

دستگاه شیر سرد کن

موارد استفاده شیر سرد کن
با توجه به اهمیت دستگاه شیر سرد کن و کارکرد آن، از این دستگاه می توان در دامداری های تولید شیرخام و برای کاربرد فروشگاهی در فروشگاه های لبنیاتی استفاده کرد. شیر سرد کن در انواع مختلف با ظرفیت های متفاوت موجود است. شیر سرد کن ها می توانند ساختار فیزیکی مکعبی یا استوانه ای و با همزن یا بدون همزن باشند. در یک دسته بندی دیگر در حالت تک مخزن و دو مخزن (برای دامداری هایی که چند نوع دام پرورش می دهند، کاربرد دارد) تولید می شوند.

عملکرد شیر سرد کن چگونه است؟
دستگاه شیر سرد کن برای کاهش دمای سریع شیرخام از یک کمپرسور و کندانسور در سیکل تبرید خود بهره می گیرد. برای کارکرد همزن شیر سرد کن نیاز به یک عملگر محرک می باشد. حرکت همزن توسط الکتروموتور و گیربکس شیر سرد کن تامین می شود و در قسمت بالایی مخزن نصب می شود.

وظایف شیر سرد کن
به این ترتیب دو وظیفه اصلی شیر سرد کن که به طور موثری انجام می گردد. شامل:

کاهش دمای سریع شیر خام
هم زدن و عدم سکون شیر خام
وظایف شیر سردکن

کالاصنعتی

 

ساختار شیر سرد کن
بدنه دستگاه شیر سرد کن از استیل ضدزنگ با عایق پلی یورتان ساخته می شود. جوشکاری های انجام شده در شیر سرد کن عموما جوش آرگون می باشد که در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاومت بسیار خوبی دارد. با وجود بدنه استیل شیر سرد کن، ارزش غذایی شیر نیز تغییری نمی کند. استیل ضدزنگ مقاومت مناسبی نسبت به اکسیداسیون و همچنین تولید قارچ و کپک درون مخزن دارد.

کمپرسور، کندانسور، لوله مسی عایق شده، شیر تخلیه، الکتروموتور و گیربکس، انواع سنسور صنعتی (سنسور دمای شیر، سنسور همزن خودکار)، تابلو برق از مهمترین اجزای تشکیل دهنده یک دستگاه شیر سرد کن هستند. جداره مخزن و لوله های برودتی همگی عایق بندی می شوند تا با جلوگیری از اتلاف انرژی بیشترین کارایی حاصل شود.

بهترین گیربکس شیر سرد کن
برای مکانیزم همزن شیر سرد کن یک الکتروموتور و گیربکس در نظر گرفته می شود. بهترین انتخاب برای گیربکس شیر سرد کن، گیربکس کتابی یا مکعبی می باشد که سایز آن با توجه به ظرفیت دستگاه می تواند متفاوت باشد. گیربکس شیر سرد کن معمولا با نسبت تبدیل 1:40 تا 1:50 انتخاب و به کار گرفته می شود. در جدول زیر برای برخی ظرفیت های پرکاربرد شیر سرد کن، الکتروموتور و گیربکس مناسب پیشنهاد شده است:

ظرفیت مخزن شیر سرد کن توان الکتروموتور (KW) سایز گیربکس کتابی
تا 300 لیتر 0.18 30
تا 500 لیتر 0.37 40
تا یک تن 0.75 50
برندهای گیربکس مناسب شیر سردکن
گیربکس شیر سرد کن با برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار موجود می باشد. شرکت سهند دور اصفهان یکی از تولید کنندگان بزرگ کشور در زمینه گیربکس کتابی یا مکعبی است. در عین حال گیربکس کتابی چینی NMRV، گیربکس کتابی ایلماز سری E، سایر برندهای اروپایی و ترک در بازار یافت می شود. گروه کالا صنعتی مفتخر است که به عنوان نماینده و عامل فروش مستقیم برندهای مختلف گیربکس صنعتی فعالیت می کند. برای دریافت خدمات مشاوره فنی و استعلام قیمت با کارشناس مربوطه در بخش گیربکس کالا صنعتی تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

این نرم افزار توسط شرکت SKF به منظور شناسایی و انتخاب محصولات این کمپانی و راحتی مصرف کننده، در اختیار مصرف کننده ها قرار گرفته است.این نرم افزار یک نرم افزار portable است و نیازی به نصب ندارد. با استفاده از این نرم افزار میتوان به وسیله کد بیرینگ به تمامی اطلاعات بیرینگ دست پیدا کرد. نسخه portable نرم افزار حدود 80 درصد امکانات نسخه خریداری شده را در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.

اگر نرم افزار خریداری شده باشد علاوه بر امکانات نسخه portable، با اتصال به اینترنت میتوان نقشه های سه بعدی محصولات را در نرم افزار های catia و solidworks دریافت کرد. همچنین این قابلیت را دارد که نقشه های مهندسی را در فرمت pdf مشاهده کرد. بعد از دانلود نرم افزار و اجرا کردن آن، نرم افزار در صفحه مرورگر اصلی سیستم شما باز خواهد شد. صفحه اصلی نرم افزار به صورت شکل زیر میباشد.

نرم افزار SKF

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، سمت چپ تصویر دسته بندی درختی وجود دارد که یاتاقان های موجود را ارائه کرده است. در صفحه اصلی نرم افزار که به نام interactive engineering catalogue است هم این دسته بندی همراه با عکس نشان داده شده است. در این نرم افزار قابلیت جستجو نیز وجود دارد. در دسته بندی ها برای مثال گزینه rolling bearings را انتخاب کنیم، انواع ارائه شده برای بیرینگ غلتکی همانند تصویر زیر مشاهده میشود.

نرم افزاارSKF

در این لیست انواع خاصی نیز وجود دارد که توسط این شرکت در این دسته قرار داده شده است. این انواع خاص در گزینه engineering products معرفی شده اند. در ادامه برای درک بهتر نرم افزار، گزینه بلبرینگ شیار عمیق را انتخاب میکنیم.

نرم افزار SKF

در این صفحه ابتدا توضیحی درباره این بلبرینگ ها آورده شده است. در ادامه نیز در مورد انواع این گروه اطلاعاتی آورده است. در سمت راست تصویر، گزینه هایی آمده است که میتوان با انتخاب هرکدام از آنها به صفحه مورد نظر رفت.

نرم افزار SKF

به عنوان مثال با انتخاب گزینه tables product، ابتدا صفحه ای باز میشود و انواع بلبرینگ های شیار عمیق را به شما نشان خواهد داد و با انتخاب هرکدام از آنها میتوانید اطلاعات فنی و ساخت آن دسته از بلبرینگ ها را تماشا کنید.

نرم افزار SKF

نرم افزار SKF

از دیگر گزینه های سمت راست که در تصویر دیدید، گزینه selection guide میباشد. این گزینه همانطور که از اسم آن پیداست گزینه راهنما میباشد و در تمامی صفحات بیرینگ ها موجود است و با کلیک بر روی این گزینه صفحه ای تحت عنوان راهنمایی برای انواع بیرینگ ها، نحوه طراحی و ویژگی های آن ها نشان داده خواهد شد.

نرم افزار SKF

در قسمت پایین تر، انواع بلبرینگ های شیار عمیق را مشاهده میکنید که با انتخاب هر کدام از این بلبرینگ ها به صفحه مورد نظر رفته و اطلاعات آن بلبرینگ را مشاهده میکنید. برای مثال با کلیک بر گزینه Single row deep groove ball bearings (بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفه)، صفحه زیر باز خواهد شد.

نرم افزار SKF

در این صفحه همانطور که مشاهده میکنید، توضیحاتی درباره این مدل بلبرینگ آورده شده است. در این توضیحاتی بخش هایی به صورت هایپر لینک میباشند. به طور کلی این هایپرلینک ها هم میتواند آدرس یک صفحه جدید باشد و هم میتواند بلعکس باشد که با کلیک بر روی هایپرلینک عکس مورد نظر را مشاهده خواهید کرد.

ما بر روی هایپرلینک Single row deep groove ball bearings کلیک کرده و تصویر یک بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه را مشاهده میکنیم.

تصویر نرم افزار SKF

برای بستن پنجره عکس بهتر است بر روی علامت ضربدر سمت راست پایین تصویر و یا بر روی گزینه close که در قسمت سمت راست و بالای تصویر قرار دارد کلیک کنید و پنجره را ببندید. این کار به این دلیل است که اگر با شیوه ای دیگر پنجره را ببنید هنگام باز کردن شکل جدید، این شکل با شکل قبلی در یک پنجره نمایش داده خواهد شد. مانند شکل زیر:

نرم افزار SKF

در سمت راست این صفحه نیز، در قسمت بالایی همانطور که گفته شد گزینه هایی که در همه صفحات میباشد را مشاهده میکنید و در قسمت پایین هم گزینه ها و اطلاعات مربوط به این دسته از بلبرینگ ها را مشاهده میکنید و میتوانید با کلیک بر روی هر گزینه به اطلاعات آن قسمت دست پیدا کنید.

ما بر روی گزینه cages (قفسه ها) کلیک میکنیم و میبینید که وارد صفحه ای جدید شده ایم و اطلاعات مربوط به قفسه های این نوع بلبرینگ در اختیار ما قرار میگیرد.

 

کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

الکتروگیربکس که با نام موتورگیربکس یا الکتروموتور گیربکس‌دار نیز شناخته می‌شود، از ترکیب یک موتور و گیربکس صنعتی که به‌صورت مستقیم کوپل شده‌اند، ساخته شده است.
الکتروگیربکس

موتور گیربکس‌ها در انواع مختلفی تولید شده و معمولاً برای کاهش سرعت و افزایش گشتاور استفاده می‌شوند؛ به همین علت ترکیب موتور و گیربکس کاهنده بسیار رایج‌تر از الکترو گیربکس‌های افزاینده است. مهم ترین دلیل استفاده از الکتروگیربکس‌، تطبیق‌پذیری بالای آن‌ها است. یکی از دغدغه‌های همیشگی صنعتگران انتخاب موتور و گیربکس متناسب است و برای این هدف باید مشخصات فنی زیادی از هر دو دستگاه را با یکدیگر مطابقت دهند. اما الکتروگیربکس‌ها، نگرانی‌های مربوط به تطبیق‌پذیری موتور و گیربکس را از بین برده و بسیار قابل‌اطمینان هستند.

انواع الکتروگیربکس
به‌طورکلی انواع الکتروگیربکس را بر اساس ساختار یا عملکرد دسته‌بندی می‌کنند. موتورگیربکس ها بر اساس ساختار موتور به دو گروه:

انواع موتورگیربکس براساس موتور

موتور گیربکس DC
موتورگیربکس AC
و بر اساس ساختار گیربکس به انواع زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

الکتروگیربکس خورشیدی
موتور گیربکس حلزونی
الکترو گیربکس هلیکال
موتورگیربکس سایکلو
انواع موتورگیربکس براساس گیربکس

همچنین بر اساس نحوه عملکرد، الکترو گیربکس‌ها را به دو گروه کاهنده و افزاینده تقسیم‌بندی می‌کنند. در ادامه به معرفی انواع الکتروگیربکس و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم.

موتور گیربکس DC

موتور گیربکس DC از جریان الکتریکی مستقیم استفاده نموده و آن را به نیروی مکانیکی با دور و گشتاور خروجی موردنظر تبدیل می‌کنند؛ این موتور گیربکس‌ها توانایی تولید گشتاور بالا با سرعت‌های بسیار پایین را داشته و در کاربردهایی مانند رباتیک، اتوماسیون صنعتی، پمپ، کمپرسور و نوار نقاله استفاده می‌شوند.

موتورگیربکس AC

موتورگیربکس AC، معمولاً از موتورهای القایی استفاده می‌کنند؛ این موتورها بر اساس نوع فاز ورودی به دو دسته الکتروموتور سه‌فاز و تک‌فاز تقسیم‌بندی می‌شود. علیرغم اینکه دسترسی به برق سه‌فاز برای همه امکان‌پذیر نیست، اما استفاده از موتور گیربکس‌های سه‌فاز رایج‌تر است. از این موتور گیربکس‌ها در لوازم‌خانگی، ماشین‌آلات صنعتی کوچک مانند آسیاب، اره نواری، پمپ، سیستم‌های تهویه‌مطبوع، کمپرسور، بالابر، نوار نقاله و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می‌شود.

موتورهای سه‌فاز بازدهی بیشتر و قیمت کمتری نسبت به الکتروموتور تک‌فاز داشته و در نتیجه الکتروموتور گیربکس‌دار سه‌فاز، قیمت کمتر و گشتاور بالاتری دارد؛ این نوع موتور گیربکس در کاربردهای سنگین مانند فن و دمنده‌های صنعتی، آسانسور، تصفیه‌خانه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی سنگین به کار می‌رود.

الکتروگیربکس خورشیدی

الکتروگیربکس خورشیدی راندمان و دقت بسیار بالایی دارد و امکان کاهش دور خروجی تا سرعت‌های بسیار کم را نیز ارائه می‌دهد. از این الکتروگیربکس در شریدرهای صنعتی، صنایع فولاد، صنایع نورد، میکسر، دستگاه‌های حفاری و … استفاده می‌گردد.

موتور گیربکس حلزونی

موتور گیربکس حلزونی در مدل‌های مختلفی تولید و ارائه می‌شوند؛ این دستگاه‌ها به دلیل ابعاد کوچک، زاویه شفت‌ها، خود قفل‌شوندگی گیربکس حلزونی، تعمیر و نگهداری آسان و قیمت مناسب در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی استفاده می‌شوند.

الکترو گیربکس هلیکال

الکتروگیربکس هلیکال به 4 دسته زیر تقسیم می‌شود:

الکتروگیربکس هلیکال شفت مستقیم
الکتروگیربکس بول هلیکال
الکتروگیربکس هلیکال آویز
الکتروگیربکس هلیکال شفت موازی
همه انواع گیربکس هلیکال، به‌صورت الکترو گیربکس نیز در دسترس هستند و در کاربردهایی که نیاز به گشتاور و راندمان بالایی دارند استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای الکترو گیربکس هلیکال عبارت‌اند از:

همزن‌های صنعتی
نوار نقاله
الواتور
راهبر جرثقیل‌های سقفی
خردکن‌های معدن
دستگاه‌های بالمیل

کالاصنعتی


موتورگیربکس سایکلو، بر خلاف سایر گیربکس‌های صنعتی از چرخ‌دنده استفاده نمی‌کنند؛ این الکتروگیربکس شوک‌پذیری بسیار بالایی داشته و جزو گیربکس‌های بدون لقی (Zero Backlash) به شمار می‌روند. بیشترین کاربرد موتورگیربکس سایکلو در دستگاه‌های حفاری و میکسرهای صنعتی است.

مزایای موتور گیربکس
از جمله مزایای موتور گیربکس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

الکتروگیربکس ها نیازی به ترازکردن و کوپلینگ ندارند؛ در نتیجه تلفات انرژی در این مراحل نیز رفع شده و از خرابی بلبرینگ‌ها و موتور جلوگیری می‌شود. به دلیل طراحی بهینه‌تر چرخ‌دنده‌ها در الکتروگیربکس ها، انتقال گشتاور و دور با راندمان بالاتری انجام می‌گیرد.
در حالت عادی انتخاب موتور و گیربکس متناسب، نیاز به‌صرف وقت و بررسی مشخصات فنی زیادی دارد؛ اما الکتروگیربکس ها تطبیق‌پذیری بالایی داشته و با اطمینان خاطر بیشتری می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.
موتور گیربکس‌ها عمر مفید طولانی‌تری داشته و میزان خرابی آن‌ها کمتر است.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گروه و شرکت شفلر یک شرکت آلمانی است. این شرکت محصولات خود را در دو برند FAG و INA در بازار عرضه می‌کند. محصولات FAG از باکیفیت‌ترین بلبرینگ‌ و رولبرینگ های دنیا است که همواره جزو برندهای محبوب دنیا بوده است. این رولبرینگ ها، به عنوان رولبرینگ های استوانه ای تک ردیفه شناخته می شود.

لوگو FAG

ویژگی‌های رولبرینگ های استوانه‌ای تک ردیفه با قفس گروه شفلر (FAG)
رولبرینگ تحت بارهای شعاعی بسیار بالایی قرار می‌گیرند.
نه تنها نیروهای شعاعی زیاد، بلکه بارهای محوری از یک یا هر دو جهت نیز توسط تحمل شوند.
چیدمان با استحکام بسیار بالایی دارند.
جابجایی محوری شفت نسبت به محفظه را جبران می‌کنند.
بارهای شعاعی بالا و سرعت‌های بسیار بالا را تحمل می‌کنند.
رولبرینگ ها قابلیت جدا شدن دارند و نصب آن‌ها راحت‌تر است.
طراحی رولبرینگ
رولبرینگ های استوانه‌ای تک ردیفه با قفس FAG در طرح‌ های زیر موجود است:

نوع NU
نوع N
نوع NJ
نوع NUP
رولبرینگ X-life
رولبرینگ های تک ردیفه استوانه‌ای قفس دار جزء گروه رولبرینگ های شعاعی هستند. بر خلاف توپ، غلتک دارای سطح تماس بزرگتر عمود بر محور غلتک است. در نتیجه، می‌تواند نیروهای بالاتری را منتقل کند، استحکام بیشتری دارد و قطر عناصر غلتشی کمتری را تحت بار یکسان می‌دهد. رولبرینگ های تک ردیفی شامل رینگ خارجی، رینگ داخلی و قفس‌هایی هستند که با تعداد زیادی غلتک استوانه‌ای نصب شده‌اند. برای اطلاع از آخرین قیمت رولبرینگ و موجودی با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید.

محصولات پیشنهادی: قیمت رولبرینگ استوانه ای SKF
نوع NU
در رولبرینگ های نوع NU، رینگ خارجی دارای دو لبه سفت و سخت است، در حالی که رینگ داخلی بدون لبه است. در نتیجه، جابجایی محوری شفت نسبت به محفظه در هر دو جهت و در محدوده خاصی امکان پذیر است. در طول حرکت چرخشی، جبران طول بدون محدودیت در رولبرینگ بین غلتک‌ها و مسیر غلتش بدون دنده اتفاق می‌افتد و بنابراین عملاً از اصطکاک عاری است. این رولبرینگ ها به عنوان یاتاقان‌های غیر مکان یابی استفاده می‌شوند، یعنی نمی‌توانند شفت را به صورت محوری در هر جهت هدایت کنند.

رولبرینگ nu FAG

نوع N
رولبرینگ های استوانه‌ای نوع N دارای دو لبه سفت و سخت در رینگ داخلی هستند، در حالی که رینگ خارجی بدون لبه است. به دلیل عدم وجود لبه، جابجایی محوری شفت نسبت به محفظه در هر دو جهت داخل رولبرینگ امکان پذیر است. رولبرینگ های نوع N به عنوان یاتاقان‌های غیر مکان یابی استفاده می‌شوند، یعنی نمی‌توانند محور را در هر دو جهت هدایت کنند.

رولبرینگ N FAG

نوع NJ
رولبرینگ های نوع NJ دارای دو لبه در رینگ خارجی و یک لبه در رینگ داخلی هستند. با این رولبرینگ های استوانه‌ای، جابجایی محوری شفت نسبت به محفظه فقط در یک جهت امکان‌پذیر است. رولبرینگ های نوع NJ به عنوان یاتاقان‌های نیمه مکان یابی استفاده می‌شوند، یعنی می‌توانند شفت را به صورت محوری در یک جهت هدایت کنند.

رولبرینگ NJ FAG

نوع NUP
رولبرینگ های استوانه‌ای از نوع NUP دارای دو لبه در رینگ خارجی و همچنین یک لبه سفت و یک واشر دنده شل در رینگ داخلی می‌باشد. با این رولبرینگ های استوانه‌ای،جابجایی محوری بین شفت و محفظه امکان پذیر نیست. رولبرینگ های نوع NUP به عنوان یاتاقان‌های مکان یابی استفاده می‌شوند، یعنی می‌توانند محور را در هر دو جهت هدایت کنند.

رولبرینگ NUP FAG

محصولات پیشنهادی: رولبرینگ سوزنی
رولبرینگ های کیفیت بالای X-LIFE
رولبرینگ های استوانه‌ای تک ردیفی با قفس تا قطر خارجی D = 320 میلی‌متر به عنوان رولبرینگ های X-life عرضه می‌شوند. این رولبرینگ ها عملکرد بسیار بالاتری نسبت به رولبرینگ های استوانه‌ای استاندارد دارند.

کلیک کنید

 

رولبرینگ X-LIFE

مزایا رولبرینگ استوانه‌ای X-life
توزیع بار مطلوب‌تر در رولبرینگ و در نتیجه ظرفیت تحمل بار دینامیکی بالاتر رولبرینگ ها
بار حد خستگی بالاتر
تولید گرمای کمتر در رولبرینگ
مصرف روانکار کمتر و در نتیجه فواصل نگهداری طولانی‌تری در صورت انجام روغنکاری مجدد
طول عمر عملیاتی رولبرینگ ها به طور قابل اندازه گیری بیشتر است
امنیت عملیاتی بالا
سازگار با محیط زیست
از آنجایی که رولبرینگ استوانه‌ای X-life دارای ابعاد مشابه با رولبرینگ های استاندارد مربوطه هستند، دومی را می‌توان بدون هیچ مشکلی با رولبرینگ های X-life با کارایی بالاتر جایگزین کرد. از این رو می‌توان از مزایای اصلی X-life برای آرایش رولبرینگ های موجود با رولبرینگ های استاندارد نیز استفاده کرد. در نتیجه، این مزایا کارایی کلی موقعیت رولبرینگ را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد و در نتیجه باعث افزایش پایدار در کارایی ماشین و تجهیزات می‌شود. رولبرینگ استوانه‌ای X-life شامل پسوند XL در نامگذاری می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

نگهداری دوره ای از گیربکس صنعتی، نقش بسیار مهمی در راندمان و عمر مفید این دستگاه ها دارد و به دلایل مختلفی حائز اهمیت است؛ از جمله:

اختلال و مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل شدن به آسیب جدی شناسایی و از وقوع آن ها جلوگیری می کند؛ به عنوان مثال، نشانه های سایش دنده ها، ناهماهنگی قطعات و یا مشکلات مربوط به روغنکاری را با نگهداری دوره ای از گیربکس صنعتی و بازرسی منظم آن ها می توان شناسایی کرد و قبل از آسیب رسیدن به گیربکس و دستگاه های مرتبط مانند الکتروموتور، این مشکلات را رفع نمود.
نگهداری دوره ای به افزایش راندمان و بهبود عملکرد گیربکس صنعتی کمک می کند؛ به عنوان مثال، روغنکاری صحیح و منظم، سایش دنده ها و مصرف انرژی را به حداقل رسانده و راندمان گیربکس را در بیشترین حد خود حفظ می کند.
ایمنی کلی تجهیزات و نیروهای انسانی را حفظ می کند و از حوادث احتمالی جلوگیری می کند.
اقدامات لازم جهت نگهداری گیربکس صنعتی
10 مورد از مهم ترین اقدامات نگهداری گیربکس که وضعیت سلامت گیربکس را به طور کامل بررسی می کند و کمک زیادی به عیب یابی گیربکس صنعتی می نماید را در این مقاله بررسی میکنیم.

1) آماده سازی دفترچه بازرسی

پیش از هر اقدامی باید یک دفترچه بازرسی اختصاصی برای هر گیربکس درست کنید؛ از طریق لینک زیر قالب آماده دفترچه بازرسی (LogBook) گیربکس را رایگان و بدون دردسر دانلود نموده و برای هر دستگاه به صورت جداگانه پرینت بگیرید. تمامی مشاهدات و اقداماتی که در حین بازرسی گیربکس انجام می شود را باید در این دفتر به صورت دقیق ثبت کنید تا دید خوبی نسبت به وضعیت گیربکس و اقداماتی که باید انجام شوند، به دست آورید.

دانلود PDF دفترچه بازرسی گیربکس
2) گیربکس خود را رتبه بندی کنید.

برای رتبه بندی گیربکس باید دو مورد را بررسی کنید:

مشخصات فنی گیربکس
نیازهای کاربرد مورد نظر
ابتدا بررسی کنید که مشخصات فنی گیربکس، با اطلاعاتی که سازنده اعلام کرده است مطابقت دارد یا نه؟ سپس مشخصات فنی آن را با نیازهای کاربرد صنعتی مورد نظر مطابقت دهید؛ اگر مشخصات فنی گیربکس جوابگوی نیازهای کاربرد نیست باید گیربکس دیگری را جایگزین کنید.

3) محیط کاری گیربکس را تمیز نگه دارید.

به نظر شما نظافت محیط کار بر راندمان گیربکس تأثیری دارد؟ مطمئناً بله؛ آلودگی هایی مانند گرد و غبار و مواد خورنده موجود در محیط می تواند یکی از دلایل اصلی کاهش راندمان و خرابی گیربکس باشد. البته مقدار معینی از آلودگی در هر محیطی اجتناب ناپذیر است ولی تمیز کردن منظم محیط و گیربکس نقش مؤثری در افزایش طول عمر قطعات آن دارد.

هنگام نظافت گیربکس اگر نشانه های داغ شدن بیش از حد، خوردگی، آلودگی و نشت روغن را روی پوسته و اطراف گیربکس مشاهده کردید، در دفترچه بازرسی ثبت کنید.
محیط اطراف گیربکس را نظافت کنید تا آلودگی و گرد و غبار وارد آن نشود.
به صورت دوره ای و منظم، گیربکس را به صورت چشمی بازرسی کنید؛ در بازرسی چشمی به دنبال علائمی مانند ترک خوردگی رنگ پوسته، رد خراش، خوردگی و آسیب دیدگی پوسته و شفت ها باشید.
4) کاسه نمدهای دارای نشتی را تعویض کنید.

تعویض کاسه نمد

اهمیت گردش روغن مناسب در گیربکس، به اندازه گردش خون در بدن انسان است؛ یکی از مهم ترین اقدامات نگهداری دوره ای از گیربکس صنعتی، بررسی نشت روغن در محورهای ورودی و خروجی است.

نشت روغن نشان دهنده از کار افتادن یکی از کاسه نمدها ترک خوردگی پوسته، عدم مونتاژ صحیح گیربکس در کارخانه، است که باید در اسرع وقت تعویض شود. آب بندی خراب گیربکس، نه تنها باعث کاهش سطح روغن می شود بلکه احتمال نفوذ آلودگی، آب و گرد و غبار به داخل گیربکس را هم افزایش می دهد و باعث آسیب دیدن قطعات داخلی گیربکس می شود.

5) پیچ هواگیری گیربکس را بررسی کنید.

اکثر گیربکس ها، درپوشی برای تخلیه بخار روغن و هوای داغ جمع شده داخل گیربکس و هواگیری دارند؛ پیچ هواگیری گیربکس را به صورت دوره ای تمیز کنید و اگر در اثر باز و بسته شدن های مکرر، آسیب دیده یا سایش دارد، آن را در اسرع وقت تعویض کنید.

اگر نگهداری دوره ای از گیربکس به صورت صحیح انجام شود، پیچ هواگیری در زمان های مشخص باز می شود تا بخار روغن و هوای داغ جمع شده از گیربکس خارج شود. بخار روغن و هوای داغ، باعث افزایش دمای پوسته شده و در نهایت به کاسه نمدها و سایر قطعات گیربکس آسیب می رساند.

6) روغن کاری گیربکس را طبق دستورالعمل انجام دهید.

روغن کاری گیربکس صنعتی

ادامه مطالب

 

برای روغن کاری گیربکس، باید طبق دستورالعمل شرکت سازنده عمل کنید؛ نوع روغن، میزان آن و زمان تعویض روغن در این دستورالعمل ها بیان می شود. اصلی ترین اقدام در نگهداری گیربکس صنعتی، بررسی وضعیت و سطح روغن گیربکس است.

برخی از گیربکس ها به صورت دائمی روغن کاری شده اند و دریچه روغن روی آن ها وجود ندارد، اما برخی دیگر نیاز به تعویض روغن دارند. میزان روغن مورد نیاز را می توانید با پلاک خوانی گیربکس صنعتی یا مطالعه کاتالوگ محصول تشخیص دهید؛ قبل از راه اندازی گیربکس، حتماً سطح روغن و مشخصات آن مانند ویسکوزیته را بررسی کنید.

روغن گیربکس را پس از 500 تا 1000 ساعت کار اولیه خالی کنید و گیربکس را با مواد نفتی مانند گازوئیل، تینر و نفت شستشو دهید.
سپس در فواصل زمانی منظم، سطح روغن را بازرسی و پس از هر 4000 ساعت کار، روغن را تعویض کنید.
اگر از روغن ترکیبی استفاده می کنید باید آن را پس از 8000 ساعت کار تعویض نمایید.
اگر گیربکس قبل از راه اندازی برای مدت طولانی در هوای مرطوب بوده است، ابتدا آن را از روغن پر کنید و پس از راه اندازی، سطح روغن را به مقدار مطلوب برسانید.
برای آشنایی بیشتر با بهترین روش های روغنکاری گیربکس، مقاله روش های روغنکاری گیربکس صنعتی را مطالعه فرمایید.

7) به دنبال نشانه های حرارت بالای گیربکس باشید.

دمای بالا یکی از دلایل اصلی خرابی گیربکس های صنعتی است؛ هنگام نگهداری دوره ای از گیربکس، اگر با نشانه های زیر مواجه شدید، حتماً به دنبال ریشه یابی و تعمیر گیربکس باشید. نشانه های حرارت بالای گیربکس عبارتند از:

تغییر رنگ یا علائم سوختگی روی بدنه گیربکس
آب، روغن تیره یا کف در دریچه بازرسی
تغییرات ناگهانی دمای گیربکس (به وسیله دماسنج های مادون قرمز باید اندازه گیری شود.)
دود ناشی از شفت و مهر و موم ها
تیره شدن رنگ روغن
کاهش سطح روغن
وجود براده های فلزی در روغن (ناشی از خرابی چرخ دنده و بلبرینگ ها)
برای تشخیص دمای بیش از حد گیربکس اقدامات زیر را انجام دهید:

ظاهر گیربکس را بررسی کنید و به دنبال علائم بالا باشید.
با استفاده از دماسنج های مادون قرمز دمای گیربکس را اندازه گیری کنید.
دمای مخزن روغن گیربکس را اندازه گیری نمایید.
در گیربکس هایی که از رادیاتور روغن یا آب برای خنک کردن استفاده می کنند، دمای ورودی و خروجی روغن یا آب را اندازه گیری کنید.
قطعات داخلی گیربکس را از نظر ظاهری، نحوه واکنش نسبت به هم، تراز بودن و روان بودن بررسی کنید.
صدا و لرزش گیربکس را اندازه گیری و با حد مجاز مقایسه کنید.
اگر در روغن گیربکس براده های فلزی را مشاهده کردید، می توانید با شستشوی گیربکس براده ها را حذف و عملکرد گیربکس را بهبود بخشید

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

شرکت KG یک شرکت بلبرینگ سازی چینی می‌باشد که طیف گسترده‌ای از بلبرینگ‌های با کیفیت بالا، بلبرینگ‌های خودرو، بلبرینگ‌های کشاورزی، بلبرینگ‌های صنعتی و غیره را ارائه می‌دهد که با شرایط عملیاتی و الزامات عملکرد کاربرد مطابقت دارد. شرکت بلبرینگ سازی KG بیش از 5000 نوع بلبرینگ تولید می‌کند. و در بازار ایران محبوبیت بالایی دارد و در میان دیگر برندهای چینی طرفداران بیش‌تری دارد.

https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2655/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D8%B1%D9%88%DB%8C/%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D8%B1%D9%88%DB%8C-kg

طرز کار رولبرینگ کروی KG

رولبرینگ های کروی همانطور که از نام آن‌ها پیداست دارای عناصر غلتان کروی نامتقارن یا بشکه‌ای هستند. این رولبرینگ ها دارای دو مسیر غلتش رینگ داخلی و یک مسیر غلتش کروی مشترک در رینگ خارجی هستند. معمولاً این رولبرینگ ها از یک محور چرخشی در سوراخ رینگ داخلی پشتیبانی می‌کنند که ممکن است نسبت به رینگ خارجی ناهماهنگ باشد. ناهماهنگی به دلیل شکل داخلی کروی رینگ خارجی و عناصر غلتان کروی امکان پذیر است. این رولبرینگ ها برای کاربردهایی مناسب هستند که شفت نسبت به سوراخ محفظه مستعد انحراف زاویه‌ای است. در رولبرینگ های کروی، مسیر غلتش رینگ خارجی به گونه‌ای طراحی می‌شود که دارای مشخصات کروی باشد که مرکز آن با نقطه مرکزی بلبرینگ منطبق است. این نوع رولبرینگ از نوع خود تنظیم است، از این رو می‌تواند برای کاربردهایی استفاده شود که ممکن است به دلیل نصب اشتباه یا به دلیل انحراف شفت، ناهماهنگی شفت ایجاد شود. رینگ خارجی به طور کلی دارای سوراخ‌ها و شیارهای روانکاری است. این قابلیت آن ها مانند بلبرینگ خود تنظیم می باشد. رولبرینگ های کروی برای تحمل بارهای شعاعی سنگین و همچنین بارهای محوری سنگین در هر دو جهت طراحی شده‌اند.

رولبرینگ کروی KG

انواع سوراخ و رینگ داخلی رولبرینگ های کروی KG
استوانه‌ای
مخروطی
ویژگی‌های رولبرینگ های کروی KG
قابلیت حمل بارهای شعاعی و محوری
مناسب برای کاربردهای با سرعت کم و متوسط
مناسب برای کاربردهایی که ممکن است برخی ناهماهنگی شفت ایجاد شود
قفس فولادی فشرده یا ماشینکاری شده برنجی
با ترخیص شعاعی C2، CN، C3 و C4
انواع رولبرینگ های کروی KG
نوع تک ردیف - سری 202 (جزئیات در صورت درخواست موجود است)
نوع دو ردیف - 213، 222، 223، 230، 231، 232، 239، 240، 241
نوع ساده – GE
طراحی‌های درخواستی رولبرینگ های کروی KG
طراحی MB: این رولبرینگ ها دارای لبه ثابت و قفس ماشینکاری شده هستند که روی لبه رینگ داخلی هدایت می‌شوند. KG می‌تواند در صورت درخواست این بلبرینگ طراحی را ارائه دهد.

طراحی MB برند KG

طراحی C: این رولبرینگ دارای راهنمای مرکزی شناور بر روی رینگ داخلی، عناصر غلتان متقارن با ابعاد بزرگتر است تا ظرفیت حمل بار افزایش یابد. دارای قفسه ورق فشرده مخصوص می‌باشند. رولبرینگ های این طرح در اندازه‌های کوچک و متوسط هستند.

طراحی C برند KG

طراحی CA: این رولبرینگ ها دارای شانه‌های جانبی و یک قفس برنجی ماشین کاری شده یک تکه هستند. همچنین دارای عناصر غلتان متقارن با ابعاد بزرگتر هستند تا ظرفیت حمل بار افزایش یابد. این طرح برای رولبرینگ های سایز متوسط و بزرگ با سوراخ استوانه‌ای، شیار روانکاری و سوراخ رینگ خارجی موجود است.

طراحی CA برند KG

پسوندهای استاندارد KG برای رولبرینگ های کروی
A: طراحی داخلی بهینه شده
C2: کلاس لقی کمتر از نرمال
CN: کلاس لقی نرمال. به طور کلی، هیچ پسوند خاصی در رولبرینگ های KG برای کلاس لقی نرمال استفاده نمی‌شود.
C3: کلاس لقی نرمال بیش‌تر از نرمال
C4: کلاس لقی بیشتر از C3
C: قفس فولادی فشرده
CA: قفس برنجی ماشین کاری شده یک تکه
K: رینگ داخلی مخروطی، 1:12
K30: رینگ داخلی مخروطی، 1:30
MB: قفس برنجی ماشینکاری شده از نوع اسپلیت
W33: شیار روانکاری با سوراخ‌های روانکاری در رینگ خارجی
رولبرینگ کروی KG

 



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

گیربکس صنعتی یکی از قطعات حیاتی در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی است و به صورت گسترده در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، معادن، نقت و گاز، پتروشیمی، فلزکاری و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه نقش مؤثری در عملکرد و کارایی کل سیستم دارد و در بعضی موارد حتی می تواند از خطرات و آسیب های احتمالی برای دستگاه ها و نفرات جلوگیری کند. به طور کلی، گیربکس صنعتی وسیله ای مکانیکی است که برای انتقال نیرو از یک شفت (محور) چرخان به محور دیگری در ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. هدف استفاده از گیربکس ها، کنترل سرعت و گشتاور ورودی و تنظیم آن به میزان دلخواه است. گیربکس های صنعتی را بر اساس نوع دنده های آن ها به 4 دسته هلیکال، مخروطی، حلزونی و خورشیدی تقسیم بندی می کنند که هرکدام ویژگی ها، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

قطعاً انتخاب گیربکس مناسب به عوامل متعددی از جمله گشتاور مورد نیاز، نسبت تبدیل سرعت، شرایط کارکرد و کاربرد مورد نظر بستگی دارد؛ به همین علت تولید کنندگان این محصولات، طیف وسیعی از گیربکس ها را برای برآورده نمودن هر خواسته و نیاز صنعتی طراحی و تولید می کنند. در این مقاله به یررسی انواع گیربکس های صنعتی، کاربردها، مشخصات و ویژگی های هر یک پرداخته و در پایان نکاتی در خصوص انتخاب و نحوه استفاده از آن ها بیان می کنیم؛ همچنین خلاصه مطالب این مقاله را می توانید در پادکست زیر بشنوید. گیربکس صنعتی وسیله ای مکانیکی است که برای انتقال نیرو و گشتاور از محور چرخان یک دستگاه (معمولاً الکتروموتور) به سایر قطعات که به محور دیگر گیربکس متصل هستند، استفاده می شود و نقش بسیار مهمی در ماشین آلات صنعتی ایفا می نمایند. وظیفه اصلی یک گیربکس صنعتی، کاهش یا افزایش سرعت و گشتاور ورودی است و به دو دسته گیربکس صنعتی کاهنده و افزاینده تقسیم بندی می شوند؛ در گیربکس صنعتی کاهنده دور ورودی موتور با نسبت مشخصی کاهش داده می شود و در نتیجه گشتاور در محور خروجی افزایش می یابد و در گیربکس های افزاینده این فرآیند عکس گیربکس های کاهنده است. گیربکس های کاهنده رایج تر از گیربکس های افزاینده بوده و در صنایع بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت گیربکس صنعتی
قیمت گیربکس صنعتی با توجه به مواردی مانند نوع گیربکس، مشخصات فنی آن، ابعاد و ظرفیت گشتاور گیربکس، برند تولید کننده و مواد اولیه به کار رفته در آن تغییر می کند. بدیهی است، انواع گیربکس صنعتی بزرگ یا اصطلاحاً سنگین، قیمت بالاتری نسبت به گیربکس صنعتی کوچک دارند. همچنین محصولات برندهای معتبر تولید کننده گیربکس که اغلب شامل تولید کنندگان گیربکس اروپایی می شود، قیمت بیشتری نسبت به گیربکس چینی یا ایرانی دارند. از این موارد که بگذریم، قیمت گیربکس صنعتی بر حسب نوع دنده های آن نیز تغییر می کند. گیربکس های هلیکال و خورشیدی راندمان بالاتری نسبت به گیربکس حلزونی دارند، بنابراین قیمت این گیربکس ها نیز بیشتر خواهد بود. همچنین معمولا قیمت گیربکس صنعتی کوچک از گیربکس هایی که ابعاد بزرگتری دارند کمتر خواهد بود. برای آگاهی از قیمت گیربکس صنعتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع گیربکس صنعتی

خرید گیربکس صنعتی
وقتی صحبت از خرید گیربکس صنعتی می شود فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت تا بهترین گیربکس صنعتی را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. از آن جایی که وظیفه اصلی گیربکس انتقال نیرو و گشتاور الکتروموتور است، ابتدا باید ویژگی ها و مشخصاتی که مرتبط با موتور هستند را بررسی کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به:

سایز گیربکس
توان و سرعت ورودی گیربکس
نسبت دنده
دور خروجی گیربکس
نحوه اتصال گیربکس به موتور (کوپل مستقیم، کوپلینگ، کلاچ، تسمه و پولی، فلنج و ...)
آرایش محورها
همچنین پیش از خرید گیربکس صنعتی باید نیازهای مورد انتظار از گیربکس و همچنین شرایط محیط کار آن را به دقت سنجیده و با مشخصات گیربکس انطباق دهید. از جمله این ویژگی های می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بار محوری و شعاعی قابل تحمل گیربکس
طریقه نصب گیربکس صنعتی
ابعاد و وزن گیربکس
مدت زمان کارکرد مداوم گیربکس صنعتی
دمای محیط کار و شرایط آب و هوایی
الزامات تعمیر و نگهداری مانند روغنکاری و ...
با بررسی این موارد، می توانید با دید کامل تر و بهتری به انتخاب گیربکس صنعتی بپردازید ولی با این حال، پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید گیربکس صنعتی با یک کارشناس در این زمینه مشورت نمایید تا تمامی موارد مورد نیاز را بررسی نمایید. اما یکی از مهم ترین معیارهای هر فردی برای خرید گیربکس صنعتی، قیمت محصول است؛ به همین علت در بخش بعدی به مقایسه هزینه و قیمت انواع گیربکس ها می پردازیم.

فروش گیربکس صنعتی
بیشتر تولید کنندگان گیربکس صنعتی، برای رفاه بیشتر مشتریان، خدماتی مانند گارانتی تعویض، تعمیر یا تأمین قطعات در نظر گرفته اند اما شرط استفاده از این خدمات این است که گیربکس از نماینده فروش گیربکس صنعتی خریداری شده باشد. خوشبختانه وبسایت کالا صنعتی موفق به کسب نمایندگی رسمی یا عاملیت فروش اکثر برندهای معتبر ایرانی و خارجی شده است و آماده فروش گیربکس صنعتی در انواع مختلف و برندهای معتبر بازار به شما عزیزان می باشد. همچنین کارشناسان فروش این وبسایت در هر مرحله از انتخاب، خرید، نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری گیربکس صنعتی همراه شما عزیزان هستند و می توانید از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

انواع گیربکس صنعتی
گیربکس های صنعتی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. اما مهم ترین قسمت یک گیربکس صنعتی، چرخ دنده های آن است؛ اصلی ترین روش دسته بندی گیربکس ها، بر اساس نوع دنده های آن ها بوده و بر این اساس تمام مشخصات فنی گیربکس مانند نسبت دنده، گشتاور، سرعت، تحمل بار، راندمان و حتی میزان صدا و لرزش آن ها در حین کار نیز تغییر می کند. کلی ترین دسته بندی گیربکس های صنعتی به صورت زیر می باشد:

گیربکس افزاینده

این گیربکس ها همانطور که از نام آن پیداست، دور ورودی به گیربکس را افزایش می دهد. از گیربکس افزاینده در صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی مثل توربین باد استفاده زیادی می شود. گیربکس افزاینده عموما به صورت سفارشی ساخته می شود و به صورت موجودی در انبار موجود نمی باشد.

گیربکس کاهنده

این نوع گیربکس ها که در بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ و حتی دستگاه های خانگی کاربرد دارد، با کاهش دور ورودی به گیربکس و تحویل آن در قسمت خروجی باعث افزایش گشتاور شده و تجهیز مصرف کننده را به چرخش در می آورد. گیربکس صنعتی کاهنده بسیار پر مصرف بوده و سهم بزرگی از تولیدات کارخانجات گیربکس سازی را به خود اختصاص داده است. با توجه به اهمیت و گستره وسیع استفاده گیربکس صنعتی کاهنده به معرفی انواع گیربکس کاهنده می پردازیم.

انواع گیربکس صنعتی کاهنده :

گیربکس حلزونی
گیربکس هلیکال
گیربکس خورشیدی
گیربکس سایکلو
گیربکس حلزونی
گیربکس حلزونی بر خلاف گیربکس های قبلی از یک ماردون و یک چرخ دنده حلزونی استفاده می نماید اصلی ترین مزایای این گیربکس صنعتی اندازه کوچک، عدم برگشت پذیری و نصب در جهت های مختلف است اما با این وجود، این گیربکس ها معایبی نیز دارند، از جمله راندمان پایین تر، اصطکاک و اتلاف انرژی بیشتر و سایش بیشتر دنده ها و عمر کاری پایین تری نسبت به سایر گیربکس های صنعتی دارد. گیربکس حلزونی از یک دنده ماردون فولادی به عنوان ورودی و یک دنده حلزونی برنجی (آلیاژ فسفر-برنز) که شافت خروجی به آن متصل می شود، تشکیل شده و جهت انتقال قدرت را 90 درجه تغییر می دهد. این گیربکس ها به گیربکس 90 درجه نیز شناخته می شود.

کالاصنعتی

 

گیربکس هلیکال
گیربکس هلیکال از دو یا چند چرخ دنده هلیکال تشکیل شده است؛ دندانه های این چرخ دنده ها به صورت زاویه دار با محور اصلی چرخ دنده بریده شده و شکل مارپیچ دارند. طراحی خاص این دنده ها امکان انتقال کارآمد و نرم تر نیرو و همچنین کاهش صدا و لرزش این گیربکس صنعتی را در مقایسه با سایر دنده ها فراهم می نماید.
از جمله مزایای گیربکس هلیکال می توان به راندمان بالا، اتلاف انرژی کم تر، صدا و لرزش کم تر و همچنین افزایش ظرفیت بار و گشتاور اشاره نمود. گیربکس های هلیکال، خود به چند دسته تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

گیربکس هلیکال شافت مستقیم : محور ورودی و خروجی گیربکس در یک راستا قرار دارد.
گیربکس بول هلیکال یا کرانویل پینیون : از دنده های مخروطی BEVEL ساخته می شود و تغییر زاویه 90 درجه در جهت خروجی نسبت به جهت ورودی ایجاد می کند.
گیربکس هلیکال آویز یا شافت موازی: محور ورودی و خروجی به صورت موازی با هم قرار دارد.
گیربکس هلیکال سه یا چهار محور یا گیربکس قورباغه ای
هلیکال شافت موازی و شافت متعامد: معمولا گیربکس های هلیکال سنگین کار که بعضا تحت عنوان گیربکس صنعتی شناخته می شود، با نام شافت موازی و شافت متعامد (بستگی به جهت خروجی گیربکس دارد) بین صنعتگران نامیده می شود.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات این گیربکس ها و دریافت لیست قیمت گیربکس هلیکال از منوی وبسایت کالا صنعتی، گیربکس مدنظر را انتخاب نمایید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1403 | نظرات ()